5 ຂໍ້ຄົງຄ້າງທີ່ ສານປະຊາຊົນຕ້ອງເອົາໃຈໃສ່ແກ້ໄຂ

0
50

ທ່ານ ນາງ ທຸມມາລີ ວົງພະຈັນ ປະທານກໍາມາທິການຍຸຕິທໍາ ສະພາແຫ່ງຊາດ ໄດ້ຂຶ້ນ ປະກອບຄໍາເຫັນບົດຄະນະປະຈໍາສະພາແຫ່ງຊາດ ຕໍ່ບົດສະຫຼຸບ ລາຍງານຂອງສານປະຊາຊົນສູງສຸດ ໃນວາລະດໍາເນີນກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນ ເທື່ອທີ 8 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ ຊຸດທີ IX ໃນວັນທີ 28 ພະຈິກ 2024 ພາຍໃຕ້ການເປັນປະທານຂອງທ່ານ ນາງ ສຸນທອນ ໄຊຍະຈັກ ຮອງປະທານສະພາແຫ່ງຊາດ.

 

ທ່ານ ນາງ ທຸມມາລີ ວົງພະຈັນ ໄດ້ກ່າວວ່າ: ຄະນະປະຈຳສະພາແຫ່ງຊາດ ສະແດງຄວາມຊົມເຊີຍ ແລະ ຕີລາຄາສູງ ຕໍ່ສານປະຊາຊົນສູງສູດ ທີ່ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ໃນການເຄື່ອນໄຫວວຽກງານປະຈໍາປີ 2024 ໂດຍສະເພາະ ແມ່ນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດທິດທາງລວມ, 6 ຄາດໝາຍສູ້ຊົນ ແລະ 10 ທິດທາງວຽກງານ ຂອງສານປະຊາຊົນ ຕາມທີ່ກຳນົດໄວ້ ໃນມະຕິກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນ ເທື່ອທີ 6 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ ຊຸດທີ IX ສະບັບເລກທີ 115/ສພຊ, ລົງວັນທີ 21 ພະຈິກ 2023 ດ້ວຍຄວາມຮັບຜິດຊອບສູງ ແລະ ມີຜົນສຳເລັດໃນຫຼາຍດ້ານ ເປັນຕົ້ນ: ການປັບປຸງກົງຈັກການຈັດຕັ້ງຂອງສານປະຊາຊົນເຂດ, ການສັບຊ້ອນບ່ອນປະຈຳການຂອງຜູ້ພິພາກສາ ແລະ ພະນັກງານ-ລັດຖະກອນຂອງສານປະຊາຊົນທົ່ວປະເທດ, ການສອບເສັງຜູ້ພິພາກສາຊັ້ນສີ່, ການປັບປຸງຄຸນນະພາບ ຂອງການດຳເນີນຄະດີຢູ່ສານປະຊາຊົນ, ສຳເລັດການປັບປຸງຮ່າງກົດໝາຍວ່າດ້ວຍ ການດຳເນີນຄະດີແພ່ງ; ໄດ້ຄົ້ນຄວ້າສ້າງ ແລະ ປັບປຸງນິຕິກຳທີ່ພົວພັນກັບການຈັດຕັ້ງ ແລະ ການເຄື່ອນໄຫວ ຂອງສານປະຊາຊົນແຕ່ລະຂັ້ນ ໃຫ້ມີຄວາມຖືກຕ້ອງ, ສອດຄ່ອງກັບສະພາບການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ໃນແຕ່ລະໄລຍະ ເຮັດໃຫ້ການເຄື່ອນໄຫວວຽກງານຂອງສານປະຊາຊົນ ມີຄວາມໜັກແໜ້ນ ແລະ ເຂັ້ມແຂງຂຶ້ນ.ຄຽງຄູ່ກັບດ້ານດີ ແລະ ຜົນສຳເລັດດັ່ງກ່າວ, ຄະນະປະຈຳສະພາແຫ່ງຊາດ ເຫັນວ່າ ມີບາງດ້ານຄວນຈະໄດ້ສືບຕໍ່ເອົາໃຈໃສ່ແກ້ໄຂ ດັ່ງນີ້:

1) ການບຳລຸງສ້າງ ແລະ ສຶກສາອົບຮົມການເມືອງ-ແນວຄິດ ໃຫ້ພະນັກງານ-ລັດຖະກອນ ເຖິງ

ວ່າເຮັດໄດ້ຫຼາຍ ແຕ່ການຫັນປ່ຽນຍັງບໍ່ທັນສົມຄູ່, ຜູ້ພິພາກສາ, ພະນັກງານ-ລັດຖະກອນ ຈຳນວນ

ໜຶ່ງບໍ່ທັນກຳແໜ້ນແນວທາງຂອງພັກ, ນະໂຍບາຍຂອງລັດຢ່າງເລິກເຊິ່ງ ລວມທັງຄຸນທາດການ

ເມືອງ, ຄຸນສົມບັດສິນທຳປະຕິວັດ, ຈັນຍາບັນ, ຈັນຍາທຳ ແລະ ຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດທາງດ້ານ

ວິຊາສະເພາະຍັງຈຳກັດ ເຮັດໃຫ້ຄຸນນະພາບໃນການຕັດສິນ, ພິພາກສາຄະດີ ຍັງບໍ່ທັນຮອບດ້ານ,

ຄົບຖ້ວນ, ພາວະວິໄສ ແລະ ຖືກຕ້ອງກັບຄວາມເປັນຈິງ;

2) ກົງຈັກການຈັດຕັ້ງ ແລະ ບຸກຄະລາກອນ ຂອງສານປະຊາຊົນ ເຖິງວ່າໄດ້ມີການປັບປຸງ ແຕ່ກໍ

ຍັງບໍ່ທັນຕອບສະໜອງໄດ້ ກັບຄວາມຮຽກຮ້ອງຕ້ອງການຂອງສັງຄົມ ເປັນຕົ້ນ ການສ້າງຕັ້ງສານ

ປະຊາຊົນເຂດ ຍັງບໍ່ທັນບັນລຸຕາມແຜນການທີ່ກຳນົດໄວ້, ການສະໜອງບຸກຄະລາກອນ ເຂົ້າໃນ

ຕຳແໜ່ງງານ ຂອງສານປະຊາຊົນ ກໍຍັງບໍ່ທັນພຽງພໍ ກັບໜ້າທີ່ວຽກງານຕົວຈິງ;

2) ກົງຈັກການຈັດຕັ້ງ ແລະ ບຸກຄະລາກອນ ຂອງສານປະຊາຊົນ ເຖິງວ່າໄດ້ມີການປັບປຸງ ແຕ່ກໍ

ຍັງບໍ່ທັນຕອບສະໜອງໄດ້ ກັບຄວາມຮຽກຮ້ອງຕ້ອງການຂອງສັງຄົມ ເປັນຕົ້ນ ການສ້າງຕັ້ງສານ

ປະຊາຊົນເຂດ ຍັງບໍ່ທັນບັນລຸຕາມແຜນການທີ່ກຳນົດໄວ້, ການສະໜອງບຸກຄະລາກອນ ເຂົ້າໃນ

ຕຳແໜ່ງງານ ຂອງສານປະຊາຊົນ ກໍຍັງບໍ່ທັນພຽງພໍ ກັບໜ້າທີ່ວຽກງານຕົວຈິງ;

3) ການຄົ້ນຄວ້າພິຈາລະນາຕັດສິນຄະດີ ຂອງສານປະຊາຊົນ ບໍ່ທັນບັນລຸຄາດໝາຍ 85% ຕາມ

ທີ່ກຳນົດໄວ້ ໃນມະຕິຂອງກອງປະຊຸມສະພາແຫ່ງຊາດ; ການດຳເນີນຄະດີຂອງສານປະຊາຊົນ ບາງ

ກໍລະນີ ຍັງບໍ່ທັນຮັບປະກັນຄຸນນະພາບ ເປັນຕົ້ນ: ການສົ່ງໝາຍຮຽກໃຫ້ຄູ່ຄວາມ, ການໄກ່ເກ່ຍຂໍ້ຂັດ

ແຍ່ງບາງຄະດີຄູ່ກໍລະນີບໍ່ໄດ້ເຂົ້າຮ່ວມ ຫຼື ການກໍານົດເນື້ອໃນຂອງການໄກ່ເກ່ຍ ບໍ່ຈະແຈ້ງ; ການ

ວິເຄາະວິໄຈ, ກວດກາຊັ່ງຊາຕີລາຄາຫຼັກຖານ, ການລົງເກັບກຳຂໍ້ມູນ ແລະ ກວດກາສະຖານທີ່ເກີດ

ຂໍ້ຂັດແຍ່ງຕົວຈິງ, ການໂຕ້ແຍ່ງໂຕ້ຖຽງຢູ່ທີ່ປະຊຸມສານ, ການຕັດສິນລັບຫຼັງຄູ່ກໍລະນີ ຍັງບໍ່ທັນຮັບ

ປະກັນຄວາມຮອບດ້ານ, ໂປ່ງໃສ ແລະ ເປັນທຳຕາມກົດໝາຍ ແລະ ເຫດການຕົວຈິງ;

4) ການກວດກາ ແລະ ປະເມີນຜົນ ການພິຈາລະນາຕັດສິນຄະດີຂອງສານ ແຕ່ລະຂັ້ນ ຍັງບໍ່ທັນສະຫຼຸບຕີລາຄາໄດ້ຢ່າງຊັດເຈນ ດ້ານດີ, ດ້ານອ່ອນຂໍ້ຄົງຄ້າງ ແລະ ສາເຫດ ຢ່າງກົງໄປກົງມາ ເປັນຕົ້ນຄຳຕັດສີນມີເນື້ອໃນບໍ່ຈະແຈ້ງ, ຄຳຕັດສິນ ຄະດີແພ່ງ ແລະ ຄະດີອາຍາ ໃນເຫດການດຽວກັນ ມີເນື້ອໃນຂັດກັນ ພາໃຫ້ການດຳເນີນຄະດີຫຼົບໄປກັບມາ, ມີການຮ້ອງຂໍຮື້ຟື້ນ, ຮ້ອງທຸກໄປຫາຫຼາຍພາກສ່ວນ ເຮັດໃຫ້ຄໍາຕັດສີນຂອງສານ ທີ່ໃຊ້ໄດ້ຢ່າງເດັດຂາດ ບໍ່ສາມາດຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໄດ້, ກົນໄກການປະສານສົມທົບກັບພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງ ເພື່ອກຳນົດມາດຕະການແກ້ໄຂບັນຫາດັ່ງກ່າວ ຍັງບໍ່ທັນເຂັ້ມງວດ ແລະ ເດັດຂາດ ເທົ່າທີ່ຄວນ;

5) ການຕິດຕາມກວດກາ ຜູ້ພິພາກສາ ແລະ ພະນັກງານລັດຖະກອນ ຂອງສານປະຊາຊົນເພື່ອຈຳກັດ ແລະ ສະກັດກັ້ນ ປາກົດການລະເມີດກົດໝາຍແຕ່ຫົວທີ ຍັງບໍ່ທັນແທດເຖິງແຕ່ລະກຸ່ມເປົ້າໝາຍ, ບາງກໍລະນີພົບເຫັນການກະທຳຜິດ ແຕ່ກໍບໍ່ໄດ້ຮັບການແກ້ໄຂທັນເວລາ ເຮັດໃຫ້ຜູ້ພິພາກສາ ແລະ ພະນັກງານລັດຖະກອນ ຈຳນວນໜຶ່ງ ຖືກປະຕິບັດວິໄນ.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here