ຫາລືຊ່ອງທາງໃໝ່ໃນການເຂົ້າເຖິງຕະຫຼາດຕ່າງປະເທດຂອງສິນຄ້າລາວ

0
52

ກົມສົ່ງເສີມການຄ້າ ແລະ ຫັດຖະກໍາ, ກະຊວງອຸດສາຫະກໍາ ແລະ ການຄ້າ(ອຄ)ໄດ້ຈັດກອງ ປະຊຸມ ສໍາມະນາ ຫົວຂໍ້: ຊ່ອງທາງໃໝ່ໃນການເຂົ້າເຖິງຕະຫຼາດຕ່າງປະເທດຂອງສິນຄ້າລາວ ແລະ  ແຜນງານສົ່ງເສີມການສົ່ງອອກສິນຄ້າກະສິກໍາປງຸແຕ່ງລາວ ໃນວັນທີ 30 ສິງຫາ 2024 ທີ່ໂຮງແຮມ ເລີທາດຫຼວງ ເປັນປະທານຂອງ ທ່ານ ດາລາ ອິນດາວົງ, ຮອງຫົວໜ້າກົມສົ່ງເສີມການຄ້າ ແລະ ຫັດຖະກໍາ, ທ່ານ  Ishida Yasushi,  ຜູ້ຊ່ວຍວຽກຫົວຫນ້າການຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ສົ່ງເສີມນະໂຍບາຍ, ສູນອາຊຽນ-ຍີ່ປຸ່ນ ທີ່ນັບຖື.

ທ່ານ ດາລາ ອິນດາວົງ       ກ່າວວ່າ: ກອງປະຊຸມສໍາມະນາ ຫົວຂໍ້: ຊ່ອງທາງໃໝ່ໃນການເຂົ້າເຖິງຕະຫຼາດຕ່າງປະເທດຂອງສິນຄ້າລາວ ແລະ  ແຜນງານສົ່ງເສີມການສົ່ງອອກສິນຄ້າກະສິກໍາປງຸແຕ່ງລາວ ໃນມື້ນີ້ ຈຸດປະສົງ ເພື່ອສືບຕໍ່ວຽກງານສົ່ງເສີມການຄ້າ, ການສົ່ງອອກສິນຄ້າລາວໄປຕ່າງປະເທດ ໃຫ້ນັບມື້ນັບຫຼາຍຂຶ້ນ ແລະ ເປັນການສືບຕໍ່ວຽກງານການສົ່ງເສີມການຄ້າ ຮ່ວມກັບ ສູນອາຊຽນ-ຍີ່ປຸ່ນ,  ພ້ອມດຽວກັນນັ້ນ ເພື່ອເປັນການສືບຕໍ່ຜັນຂະຫຍາຍການຮ່ວມມື ແລະ ​ຂໍ່ານັບຮັບຕ້ອນ​ວັນ​ສ້າງ​ຕັ້ງ​ສາຍ​ພົວພັນ​ທາງ​ການ​ທູດ​ລະຫວ່າງ ສປປ ລາວ ​ແລະ ຍີ່ປຸ່ນ ຄົບຮອບ 75 ປີ ໃນປີ 2025;

 

ທ່ານກ່າວວ່າ: ຊ່ອງທາງໃໝ່ໃນການເຂົ້າເຖິງຕະຫຼາດຕ່າງປະເທດ ໂດຍການຊຸກຍູ້ສົ່ງເສີມການສົ່ງອອກຂອງຜະລິດຕະພັນລາວ ເປັນຊ່ອງທາງໜຶ່ງໄດ້​ເປີດ​ໂອກາດ​ໃຫ້​ຊາວ​ກະສິກອນ ​ແລະ ນັກ​ທຸລະ​ກິດ​ລາວ​ໄດ້​ເຂົ້າ​ສູ່​ຕະຫຼາດ​ພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ​ໃຫ້ເພີ່ມຂຶ້ນ ມີເປົ້າໝາຍ​​ຊ່ວຍ ວຽກງານການ​ເພີ່ມ​ມູນ​ຄ່າ​ຜະລິດ​ຕະພັນ​ ​ແລະ ສ້າງ​ລາຍ​ຮັບ​ໃຫ້​ແກ່ຫົວໜ່ວຍທຸລະກິດໄດ້ຫຼາຍຂຶ້ນ, ເປັນການສືບຕໍ່ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານ ຮ່ວມກັບສູນອາຊຽນ-ຍີ່ປຸ່ນ ກັບບັນດາປະເທດອາຊຽນ, ໂດຍສະເພາະ ສປປ ລາວ ໂດຍມີເປົ້າໝາຍເພື່ອສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງໃຫ້ແກ່ SMEs ຂອງລາວ ໃນການປະກອບສ່ວນເພີ່ມປະລິມານການສົ່ງອອກໄປຕະຫຼາດຕ່າງປະເທດ ລວມທັງຕະຫຼາດຍີ່ປຸ່ນ ໃຫ້ນັບມື້ນັບຫຼາຍຂຶ້ນ.  ແລກປ່ຽນປະສົບການບົດຮຽນຈາກປະເທດທີ່ປະສົບຜົນສໍາເລັດ ໂດຍສະເພະາແມ່ນວິທະຍາກອນຈາກສູນອາຊຽນ-ຍີ່ປຸ່ນ, ຈາກຕົວແທນຈາກກົມສົ່ງເສີມການຄ້າ  ຫວຽດນາມ (VIETRADE), ກົມສົ່ງເສີມການຄ້າລະຫວ່າງປະເທດ ໄທ (DITP) , ກະຊວງເສດຖະກີດ, ການຄ້າ ແລະ ອຸດສາຫະກໍາ ຍີ່ປຸ່ນ ( METI)  ເພື່ອນຳບົດຮຽນດັ່ງກ່າວມາໝູນໃຊ້ເຂົ້າໃນການປັບປຸງນະໂຍບາຍ ເພື່ອສົ່ງເສີມ ແລະ ອໍານວຍຄວາມສະດວກໃຫ້ພາກທຸລະກິດຂອງລາວ ສາມາດໄປນໍາໃຊ້ໃຫ້ໄດ້ຮັບຜົນປະໂຫຍດສູງສຸດ ໃນການປະກອບກິດຈະການຂອງຕົນ ແລະ ເຂົ້າໃນວຽກງານພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ໃຫ້ປະສົບຜົນສຳເລັດ ແລະ ມີປະສິດທິພາບສູງ. ປຶກສາຫາລືກັນເຖິງສິ່ງທ້າທາຍ, ການກຽມຄວາມພ້ອມ ແລະ ກາລະໂອກາດ ຂອງ ສປປ ລາວ ທີ່ມີຄາດໝາຍຫຼຸດພົ້ນອອກຈາກສະຖານະປະເທດດ້ວຍພັດທະນາ ໃນ ປີ 2026. ນໍາສະເໜີແຜນງານສົ່ງເສີມການສົ່ງອອກສິນຄ້າກະສິກໍາປງຸແຕ່ງລາວ ທີ່ໄດ້ຜ່ານການຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ຮ່າງຂຶ້ນມາໂດຍຊ່ຽວຊານທີ່ມີປະສົບການ.

ກອງປະຊຸມສໍາມະນາໃນຄັ້ງນີ້ ຈະເປັນອີກບາດກ້າວໜື່ງໃນການ ຊຸກຍູ້ສົ່ງເສີມສິນຄ້າຜະລິດຕະພັນລາວ ເພື່ອສົ່ງອອກຕ່າງປະເທດໃຫ້ນັບມື້ນັບຫຼາຍຂຶ້ນ ແລະ ທັງເປັນການເພີ່ມໂອກາດໃຫ້ທຸລະກິດລາວໄດ້ປະກອບສ່ວນຢ່າງເຕັມທີ່ ເຂົ້າໃນການພັດທະນາຂະແໜງການຕ່າງໆ ເພື່ອກະຕຸ້ນເສດຖະກິດ ໂດຍເປັນການເປີດໂອກາດຕະຫຼາດໃໝ່, ກະຕຸ້ນແນວຄວາມຄິດ, ນະວັດຕະກໍາໃໝ່ ແລະ ສອດຄ່ອງກັບນະໂຍບາຍໃໝ່​ ສຸມ​ໃສ່​ການຊຸກຍູ້​ຄວາມ​ສາມາດ​ຜະລິດ, ການຫັນ​ເປັນ​ອຸດສາຫະກຳ​ທັນ​ສະ​ໄໝ  ເພື່ອການ​ສົ່ງ​ອອກ​ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ຫຼາກ​ຫຼາຍ ​ແລະ ການ​ຫັ້ນປ່ຽນ​ທາງ​ດ້ານ​ເສດຖະກິດໄປແນວທາງທີ່ດີຂຶ້ນເທື່ອລະກ້າວ.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here