ວິສາຫະກິດຂະໜາດນ້ອຍ ແລະກາງ ນັບໄດ້ວ່າເປັນໂຄງປະກອບສ່ວນໃຫຍ່ຂອງບັນດາວິສາຫະກິດທີ່ມີຢູ່ ສປປ ລາວ ແລະຍັງເປັນຂະແໜງທີ່ສາມາດສ້າງລາຍຮັບ, ສ້າງວຽກເຮັດງານທຳແກ່ປະຊາຊົນໄດ້ຫຼາຍທີ່ສຸດ ສະນັ້ນ ຈິ່ງມີຫຼາຍພາກສ່ວນພະຍາຍາມສົ່ງເສີມທຸລະກິດກຸ່ມນີ້ໃຫ້ສາມາດເຕີບໂຕຢ່າງມີປະສິດທິພາບ, ໃນເບື້ອງຂອງລັດຖະບານ ໄດ້ຊອກຊ່ອງທາງທີ່ສະດວກຂຶ້ນ ເພື່ອເພີ່ມຄວາມສະດວກໃນການເຂົ້າຫາກັນລະຫວ່າງຜູ້ຊື້ກັບຜູ້ຂາຍທັງພາຍໃນ ແລະຕ່າງປະເທດຜ່ານທາງເວັບໄຊ www.plaosme.com.
ເພື່ອຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍ 01 ໃນ 07 ນະໂຍບາຍພັດທະນາວິສາຫະກິດຂະຫນາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ (ວນກ) 2016-2021 ກໍຄື ນະໂຍບາຍທີ 4 ການສົ່ງເສີມການເຂົ້າເຖິງຕະຫຼາດ ແລະ ການຂະຫຍາຍຕະຫຼາດຂອງ ວນກ, ລັດຖະບານລາວ ໄດ້ຈັດສັນງົບປະມານ ຈາກທຶນກູ້ຢືມດອກເບ້ຍຕໍ່າຂອງທະນາຄານພັດທະນາອາຊີ (ADB) ເພື່ອນໍາໃຊ້ເຂົ້າໃນກິດຈະກໍາສ້າງເວັບໄຊ www.plaosme.comເພື່ອເປັນບ່ອນເຊື່ອມຕໍ່ ວນກ ກັບຜູ້ຊື້ຢູ່ທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ ໄດ້ໂດຍກົງ ໂດຍຜ່ານລະບົບຊື້ຂາຍທາງເອເລັກໂຕຼນິກ (E-commerce) ຊຶ່ງນອນໃນແຜນງານທີ 3 ຂອງໂຄງການພັດທະນາພາກເອກະຊົນ ແລະ ວິສາຫະກິດຂະຫນາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ.
ເວັບໄຊwww.plaosme.comຈະເປັນເວັບໄຊ E-commerce ປະເພດ ທຸລະກິດເຖິງທຸລະກິດຫຼື B2B ທີ່ຮວບຮວມຂໍ້ມູນ ກ່ຽວກັບ ຜະລິດຕະພັນຂອງ ວນກ ຢູ່ ສປປ ລາວ ແລະ ໃຫ້ຜູ້ຊື້ຈາກທັງພາຍໃນ ແລະ ສາກົນສາມາດສັ່ງຊື້ຜະລິດຕະພັນລາວທີ່ລົງໃນເວັບໄຊດັ່ງກ່າວນັ້ນ ໄດ້ຢ່າງສະດວກງ່າຍດາຍ ເພາະນອກຈາກເວັບໄຊwww.plaosme.comຈະຊ່ວຍໂຄສະນາຜະລິດຕະພັນຂອງ ວນກ ແລ້ວຍັງຈະມີລະບົບການຊໍາລະເງິນທີ່ເຊື່ອຖືໄດ້ອີກດ້ວຍ ເພື່ອຊ່ວຍໃຫ້ ວນກ ສາມາດເຮັດທຸລະກໍາຜ່ານທາງເອເລັກໂຕຼນິກໄດ້.
ກົມສົ່ງເສີມວິສາຫະກິດຂະຫນາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ(ກສວ) ໃນນາມເປັນຫນ່ວຍງານຄຸ້ມຄອງໂຄງການພັດທະນາພາກເອກະຊົນ ແລະ ວິສາຫະກິດຂະຫນາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ ໄດ້ຊຸກຍູ້ ແລະ ໃຫ້ການສະຫນັບສະໜູນພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງຄື ກົມການນໍາເຂົ້າ ແລະ ສົ່ງອອກ ເປັນເຈົ້າການສ້າງເວັບໄຊດັ່ງກ່າວ ແລະ ຕໍ່ມາ ຄະນະນຳກະຊວງອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການຄ້າ ໄດ້ຕົກລົງມອບໂອນໃຫ້ ກົມສົ່ງເສີມການຄ້າ ສຶບຕໍ່ຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍວຽກງານສົ່ງເສີມການເຂົ້າເຖິງຕະຫລາດຂອງ ວນກ ຜ່ານລະບົບຊື້ຂາຍທາງເອເລັກໂຕຼນິກ.ເວັບໄຊ www.plaosme.comເປີດໂຕນໍາໃຊ້ຢ່າງເປັນທາງການ ໃນກາງເດືອນສິງຫາ 2017ມາຮອດປະຈຸບັນ ມີ ວນກ ເຂົ້າໄປລົງທະບຽນທັງໝົດ273 ຫົວໜ່ວຍ ໃນນັ້ນມີ 193 ຫົວໜ່ວຍທີ່ໄດ້ລົງໂຄສະນາຜະລິດຕະພັນຂອງຕົນ ເຮັດໃຫ້ມີຜະລິດຕະພັນສະແດງໃນເວັບໄຊທ໌ກວ່າ 989 ລາຍການ.
ເຖິງວ່າ ປະຈຸບັນເວັບໄຊ www.plaosme.com ຍັງບໍ່ທັນສາມາດເຮັດທຸລະກໍາຜ່ານທາງເອເລັກໂຕຼນິກໄດ້ຢ່າງແທ້ຈິງກໍຕາມ ແຕ່ເວັບໄຊດັ່ງກ່າວກໍໄດ້ສ້າງໜໍ່ແໜງທີ່ດີ ຊຶ່ງສະແດງອອກໃນຈຳນວນຄຳຖາມ ທີ່ສອບຖາມກ່ຽວກັບສິນຄ້າເຂົ້າມາຜ່ານເວັບໄຊ ຫລາຍກວ່າ 132 ຄໍາຖາມ. ພ້ອມນັ້ນ, ຍັງສາມາດດຶງດູດຜູ້ເຂົ້າຢ້ຽມຊົມເວັບໄຊໃນຈຳນວນບໍ່ໜ້ອຍ ແລະ ຈາກຫລາຍປະເທດ ມາຮອດປະຈຸບັນມີຜູ້ເຂົ້າຢ້ຽມຊົມທັງໝົດ 143.829 ຄັ້ງໃນນັ້ນປະກອບມີ ຜູ້ເຂົ້າຊົມຈາກ ພາຍໃນສປປ ລາວ 41,50%, ຈາກໄທ17,39%, ຈາກສະຫະລັດອາເມລິກາ6,75%, ຈາກມາເລເຊຍ5,13%, ຈາກຝລັ່ງ6,65%, ຈາກ ສ ເກົາຫລີ 2,83%, ຈາກສິງກະໂປ2,24%,ຈາກບລາຊິວ1,98%, ຈາກອິນເດຍ1,78%, ແລະ ຈາກ ສປ ຈີນ1,78%.
ເພື່ອເຮັດໃຫ້ເວັບໄຊ www.plaosme.comກາຍເປັນເວັບໄຊທີ່ສາມາດຊື້ຂາຍຜ່ານອິເລັກໂຕຼນິກ (E-commerce) ໄດ້ຢ່າງສົມບູນສິ່ງສຳຄັນແມ່ນຕ້ອງມີລະບົບການຊໍາລະເງິນ ແລະ ລະບົບຄິດໄລ່ຄ່າຕ່າງໆ ລວມທັງ ຄ່າຂົນສົ່ງສິນຄ້າຈາກຕົ້ນທາງເຖິງປາຍທາງໃນວັນທີ 11 ມີນາ 2019 ທີ່ຜ່ານມາ ກົມສົ່ງເສີມການຄ້າ ຮ່ວມກັບ ກົມສົ່ງເສີມວິສາຫະກິດຂະໜາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ, ກະຊວງອຸດສາຫະກໍາ ແລະ ການຄ້າ ໄດ້ຈັດກອງປະຊຸມປຶກສາຫາລືກ່ຽວກັບຊ່ອງທາງການເຮັດການຄ້າຜ່ານລະບົບອອນລາຍ ໂດຍມີຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມຈາກພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງທັງພາກລັດ ແລະ ທຸລະກິດ ຄື:ຕາງໜ້າກະຊວງວິທະຍາສາດ ແລະ ເຕັກໂນໂລຊີ, ກະຊວງໄປສະນີ ໂທລະຄົມ ແລະ ການສື່ສານ, ທະນາຄານ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ, ສະພາການຄ້າ ແລະ ອຸດສາຫະກໍາແຫ່ງຊາດລາວ, ບັນດາກົມທີ່ກ່ຽວຂ້ອງຂອງກະຊວງອຸດສາຫະກໍາ ແລະ ການຄ້າ, ທະນາຄານການຄ້າຕ່າງປະເທດລາວ, ທະນາຄານບີໄອຊີ ລາວ ຈຳກັດ, ບໍລິສັດຂາຍສົ່ງ, ບໍລິສັດ ມີເອເຊຍຈຳກັດ, ແລະ ບໍລິສັດ ລັດຖະດາ ລວມທັງໝົດຈໍານວນ 27 ທ່ານ.
ໃນກອງປະຊຸມດັ່ງກ່າວ ຊ່ຽວຊານທີ່ຮັບຜິດຊອບພັດທະນາເວັບໄຊ ກໍຄືບໍລິສັດButterfliໄດ້ນໍາສະເໜີ ລະບົບການຊໍາລະເງີນຜ່ານທາງເອເລັກໂຕຼນິກໃນຮູບແບບຕ່າງໆເຊັ່ນ: ການໃຊ້ QR Code,Top Up, SwipingCard ທັງໃນຮູບແບບOffline ແລະ Online. ລວມທັງລະບົບການຮັກສາຄວາມປອດໄພເພື່ອປ້ອງກັນການລັກລອບຂໍ້ມູນບັນຊີຂອງຜູ້ເປັນສະມາຊິກອີກດ້ວຍ.
ຜູ້ພັດທະນາເວັບໄຊໄດ້ສະເໜີໃຫ້ເວັບໄຊ www.plaosme.comນໍາໃຊ້ລະບົບ “Plaopay”ທີ່ເປັນເອັບຟລີເຄຊັນ(Application) ຊໍາລະເງິນຮູບແບບ P2P ( Peer To Peer ) ທີ່ສາມາດຊໍາລະເງິນໄດ້ທັງໃນຮູບແບບ Offline ແລະ Online ໂດຍການສະແກນ QR Code ຊຶ່ງວິທີດັ່ງກ່າວຈະອໍານວຍຄວາມສະດວກໃຫ້ແກ່ລູກຄ້າໃນຫຼາຍໆປະເທດທີ່ສົນໃຈສັ່ງຊື່ສິນຄ້າໃຫ້ມີຄວາມວ່ອງໄວອີກທັງຍັງຫຼຸດຕົ້ນທຶນໃຫ້ແກ່ຜູ້ປະກອບກິດຈະການໃນການຕິດຕັ້ງລະບົບການຊໍາລະເງິນ.ເຖິງວ່າ ລະບົບດັ່ງກ່າວເປັນຮູບແບບທີ່ມີການນຳໃຊ້ກັນຢ່າງແຜ່ຫລາຍໃນການຊື້ຂາຍຜ່ານເອເລັກໂຕຼນິກໃນຍຸກປະຈຸບັນ ເຊັ່ນ PayPalແຕ່ເພື່ອນໍາໃຊ້ກັບເວັບໄຊ www.plaosme.com ກໍອາດຕ້ອງໄດ້ມີການປຶກສາຫາລື ແລະ ເປັນເອກະພາບກັບພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງ ຢ່າງຄັກແນ່ ເພາະຖືວ່າເປັນຊ່ອງທາງການເຮັດການຄ້າຜ່ານທາງເອເລັກໂຕຼນິກທຳອິດຂອງ ສປປ ລາວ ທີ່ຢູ່ພາຍໃຕ້ການຄຸ້ມຄອງຂອງພາກລັດໂດຍສະເພາະ ເພື່ອຮັບປະກັນຜົນປະໂຫຍດສູງສຸດທີ່ລັດຖະບານ ແລະ ວນກ ຈະໄດ້ຮັບ.
ໃນເບື້ອງຕົ້ນຜູ້ພັດທະນາເວັບໄຊ ໄດ້ໃຫ້ຄວາມເຫັນວ່າ ການພັດທະນາລະບົບການຊໍາລະເງີນຮູບແບບນີ້ ຈະຊ່ວຍໃຫ້ລັດຖະບານສ້າງແຫລ່ງລາຍຮັບເພື່ອຈ່າຍດອກເບ້ຍເງີນກູ້ໃຫ້ແກ່ ADB ພ້ອມກັນນັ້ນ ກໍເປັນຮູບແບບທີ່ຈະເກັບຄ່າທຳນຽມກັບ ວນກ ຕໍ່າທີ່ສຸດກໍວ່າໄດ້. ເຖິງວ່າ ກອງປະຊຸມແມ່ນດຳເນີນໄປຢ່າງມີປະສິດທິຜົນສົມຄວນ ແຕ່ກໍຍັງບໍ່ສາມາດຕົກລົງຮັບຮອງເອົາຮູບແບບທີ່ຜູ້ພັດທະນາເວັບໄຊສະເໜີມານັ້ນໄດ້ທັນທີ່ເທື່ອ ເນື່ອງຈາກວ່າ ກົມສົ່ງເສີມການຄ້າ ຮ່ວມກັບ ກົມສົ່ງເສີມວິສາຫະກິດຂະໜາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ ຍັງຕ້ອງໄດ້ປະສານງານກັບພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງ ໂດຍສະເພາະ ທະນາຄານແຫ່ງ ສປປ ລາວ, ບັນດາທະນາຄານທຸລະກິດ ແລະ ລາຍງານຂໍທິດຈາກຄະນະນຳກະຊວງອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການຄ້າ ໃນບາດກ້າວຕໍ່ໄປ.